Будівництво метро на Виноградар: споруджуємо 42-метровий шахтний стовбур над тунелем між станціями “Сирець” та “Мостицька”

image
 Це тунель глибокого закладення, що зводитиметься за допомогою тунелепрохідницького щита (закритим способом). Після того, як тунелепрохідницький щит завершить прокладання лівого перегінного тунелю від майбутньої “Мостицької” до “Сирця”, його демонтують та вилучать на поверхню саме через шахтний стовбур. Нагадаємо, що правий перегінний тунель між цими станціями вже збудований.
Як споруджується шахтний стовбур: спочатку бетонуємо форшахту - направляючу для буріння стіни у ґрунті способом буросічних паль. Ця система паль утворить суцільну бетонну стінку, яка утримуватиме грунт та не дозволить грунтовим водам проникнути у майбутню шахту. Після буріння розпочнемо виїмку грунту. Через кожні 4 метри конструкція буде підсилена залізобетонними поясами, знизу укріплена спеціальною рамою.
У дворівневому тунелі (між «Мостицькою» та «Проспектом правди»), що споруджується відкритим способом, завершуємо влаштовувати гідроізоляцію з ПВХ-мембрани. Така гідроізоляція огортає тунель ззовні немов суцільний рукав і складається з автономних секцій, які можна окремо відновлювати навіть після завершення будівництва. Для кожної секції передбачено ін’єкційні штуцери, з яких через оправу тунелю будуть виведені трубки. У разі пошкодження гідроізоляції через ці трубки можна закачувати смолу або акрилатний гель, що заповнить порожнини. Після влаштування гідроізоляції розпочнемо армування та бетонування дворівневого тунелю.