Autostrada завершує будівництво одного з найбільших об’єктів — 628 метрового мосту на Десні поблизу Чернігова

image
Зазвичай лише на проєктування таких обʼєктів потрібно кілька років. Проєктний інститут “Автострада” розробив проєкт мосту за 5 місяців. Багато технічних рішень ухвалювалось разом проектантами та будівельниками безпосередньо під час будівництва. Продумано кожну деталь — від скляних панно на мачтах освітлення із зображенням історичних пам’яток древнього Чернігова до зручних транспортних розвʼязок, підземних переходів, велодоріжок, проїздів для маломобільних груп населення. Оскільки Десна — судноплавна річка з високим рівнем води, нам перш за все потрібно було забезпечити відповідний габарит мосту по ширині та висоті. Тому 106-метровий прогін над руслом річки зробили металевим без опор у воді. Монтаж таких прогонів у руслі річки спеціалісти Autostrada провели методом насування. Це складний та унікальний процес  — елементи металевої конструкції заздалегідь монтувалися та зварювалися на збиральному стапелі. Насування здійснювалося за допомогою двох потужних гідравлічних домкратів, які штовхали конструкції вперед на вже готові опори. Знаково, що балки 106-метрового прогону над руслом річки виготовлені з останньої довоєнної партії сталі металургійного комбінату “Азовсталь” у Маріуполі. Сподіваємось, що з продукції цього легендарного заводу збудуємо ще не один об’єкт. При будівництві прогонів мосту над берегами — використовували метод постнапруження. Технологія пост-напруженого бетону широко використовується в США та ЄС. Пост-напружена конструкція більш стійка до тріщиноутворень, має меншу вагу, довговічніша та естетичніша. Наразі наша команда наносить гідроізоляцію на проїзну частину та готується до влаштування гусасфальту, що на відміну від традиційної асфальтобетонної суміші має вищу зносостійкість, міцність, повністю водонепроникний, тож відповідно і служитиме значно довше. Паралельно асфальтуємо під’їзні шляхи до мосту, ставимо бордюрний камінь. Також виконуємо роботи з безпеки руху — монтуємо перильне та бар’єрне огородження, встановлюємо архітектурне освітлення. Завершення робіт та пуск руху другою чергою планується 15 жовтня 2024 року.