Відкрито рух першою чергою основного шляху з київської траси до Чернігова!

image
Друга черга - на завершальному етапі будівництва. Повна здача об’єкта з усіма підходами та розв’язками запланована на листопад 2024 року.
Це один з найскладніших об’єктів, який розробила, спроєктувала та реалізовує Autostrada у рекордні терміни - всього за 2 роки, тоді як лише на проєктування такого типу об’єктів зазвичай потрібно щонайменше 2 роки. ГІПи та архітектори проєктного інституту Автострада детально продумали як технічні параметри, так і архітектурні - з віражами та поширеннями. Встановлено архітектурне освітлення - з абажурами та панно, на яких зображені історичні пам’ятки Чернігова. Реалізовується і ряд заходів на під’їздах. З кожної сторони будуються транспортні розв'язки, щоб місцеві жителі могли без перешкод доїхати у потрібному напрямку. З київської сторони для безпеки пішоходів споруджено підземний перехід. Біля житлових будинків будуть встановлені шумозахисні екрани. Передбачено проїзди для маломобільного населення. Замість традиційного асфальтобетону на проїжджій частині влаштовано гусасфальт. Він міцніший та водонепроникний. Під гусасфальтом - гідроізоляція на основі каучуку, яка витримує будь-які перепади температур та не тріскається, що загалом робить таке дорожнє покриття максимально довговічним.
Об’єкт зводиться за принципом DESIGN&BUILD. Ця система дозволяє робити проєктні рішення безпосередньо на будівництві, коли проєктувальники і будівельники працюють паралельно. DESIGN&BUILD дає змогу споруджувати такі складні об’єкти набагато швидше. Будівництво вимагало забезпечення не тільки автомобільного руху, а й відповідних умов для судноплавства. Тому ми запропонували комплексний підхід - судохідну частину (106-метровий прогін над руслом річки) зробили металевою, а прогони над берегами - монолітними залізобетонними з постнапруженням.
Щоб прискорити будівництво та обійти природу бурхливої річки, яка двічі затоплювала будівельний майданчик, монтаж металевих прогонів у руслі ми провели методом насування - усі елементи конструкції збирали на березі, на спеціальних степелях, а потім за допомогою домкратів насували на готові опори.
Вдалося пришвидшити і спорудження залізобетонної частини об’єкта. Бетонування розділили на декілька етапів, що дало змогу раніше забетонувати устої та перехідні плити, не чекаючи, поки буде забетонований прогін. 17 жовтня 2023 будівельники Autostrada навіть потрапили до Книги рекордів України, забетонувавши найдовшу суцільну монолітну прогонову будову довжиною 122,493 м.