Рух поїздів метро між станціями “Либідська” та “Деміївська” повністю відновлено

image
Autostrada відбудувала цей важливий для столиці об’єкт за 9 місяців - включно з проєктуванням. На місці аварійної ділянки збудовано новий монолітний тунель, підсилено тунельну оправу існуючого, укладено нові рейкові колії, відновлено інженерні мережі.
Проєкт відновлення тунелю розроблювали 3 групи інженерів проєктного інституту “Автострада”. Щоб реалізувати цей об’єкт, нашій команді довелося випробувати багато різноманітних технологій. Зокрема, у вирішенні проблеми підтоплення перегінного тунелю, який знаходиться фактично в річці. Перед тим, як розпочати будівництво нового тунелю та підсилення частин існуючого, фахівці Autostrada розробили систему водозниження та виконали хімічне закріплення грунтів. Під тиском в грунт через оправу тунелю було закачано спеціальний хімічний засіб - двокомпонентний полімер. Це дало змогу відтіснити воду, збільшити міцність грунту на зсув. Після введення полімеру грунти закріпили мікроцементом. Мікродисперсний цемент зменшив кількість води у водонасиченому грунті та збільшив його несучу здатність. Щоб уникнути витоку водонасиченого грунту з-під лотка тунельної оправи, було використано Jet grouting - методику закріплення породи нового покоління, що дозволяє значно спростити процес будівництва на нестабільних та обводнених грунтах. Сутність цієї технології полягає в бурінні свердловини, в яку під високим тиском подається цементуючий розчин, що сприяє перемішуванню ґрунту та бетону для отримання грунтобетонної колони, в яку для посилення міцності додаються армуючі елементи.
Щоб мінімізувати ризики підтоплень у майбутньому, при будівництві нового тунелю ми використали спеціальну ремонтно придатну гідроізоляційну систему з ПВХ-мембрани. У разі пошкодження таку гідроізоляцію можна буде легко відновити навіть після вводу об'єкта в експлуатацію.
Частини існуючого тунелю, які прилягають до відновленого зі сторони станцій “Либідська” та “Деміївська”, укріпили залізобетонною “сорочкою” методом сухого та мокрого торкретування - набризк-бетону на поверхню оправи тунелю.
Загалом спорудження цього тунелю включило в себе практично всі методи будівництва метрополітену, крім тунелепрохідного комплексу.
В Україні такого роду об’єкт реалізовано вперше.
Перед тим, як відкрити повноцінний рух відновленою ділянкою для поїздів з пасажирами, у тунелі протягом місяця тривала тестова обкатка та пусконалагоджувальні роботи. Фахівці перевіряли справність систем безпеки руху, стан нового колійного полотна, а також тестували новий тунель на різних швидкостях руху електропоїздів - від 25 до 80 км/год.
Важливо, що завдяки оптимізації проєктних рішень та раціональним технологіям, Autostrada заощадила Києву 62 млн грн, виконавши роботи на 20% дешевше початкової вартості проєкту - 445,49 млн грн.
Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, з яких 20 млн - утримання замовника, 10 млн - компенсація за МАФи, які знаходились на ділянці будівництва. Фактична вартість робіт від компанії Autostrada - 353 млн грн.
Для нас було важливо завершити цей обʼєкт у максимально стислі терміни, адже метрополітен - це щоденний комфорт і безпека для тисяч пасажирів.