Autostrada завершила демонтаж аварійної ділянки та почала укріплення залізобетонною “сорочкою” частин старого тунелю метро, які прилягають до аварійної ділянки з обох боків

image
Підтримувальна “сорочка” - це залізобетонна труба, яка повністю повторить округлу геометрію тунелю, що загалом підсилить проблемну ділянку. Перед початком влаштування посилення тунелю залізобетонною “сорочкою” було виконано ряд підготовчих робіт: поверхню бетонних тюбінгів було ретельно зачищено, щоб виявити недоліки та деформації кільцевої оправи. Оскільки тунель обводнений, потрібно було ретельно герметизувати всі шви, найменші тріщини та щілини в оправі. Тому спочатку через спеціальні ін’єкційні пакери, попередньо встановлені в оправу тунелю, було проведено нагнітання двокомпонентної поліуретанової смоли, яка при контакті з водою збільшується у декілька разів і заповнює найдрібніші пори. Після цього в кесони тюбінгів було встановлено армокаркас та розпочато процес торкретування (набризк “мокрого” торкрет-бетону) - набризк готового пластичного бетонного розчину на підготовлену поверхню. Як це відбувається: бетонна суміш з водою та пластифікаторами подається в приймальний бункер насоса і транспортується до торкрет-форсунки, де змішується із затверджувачами і під високим тиском подається на поверхню. Пластичний бетонний розчин при “мокрому” торкретуванні добре заповнює кесони (поглиблення) тюбінгів та замикає в собі вже частково гідратований цемент, що значно покращує зчеплення з поверхнею оправи тунелю.
По завершенню торкретування влаштуємо гідроізоляцію, встановимо металеві радіальні каркаси та приступимо до безпосереднього спорудження посилення тунелю монолітною набризк-бетонною “сорочкою”, яка також виконуватиметься методом “мокрого” торкретування. Роботи з відновлення тунелю між “Либідською” та “Деміївською” проводимо цілодобово, без вихідних!