Autostrada відновлює одну з головних транспортних артерій лівого берега столиці – Харківське шосе

image

Дорогу збудували ще у 1967 році за технічними нормами того часу. Перед початком робіт фахівці ДП«Національний інститут розвитку інфраструктури» провели обстеження стану Харківського шосе. За результатами дослідження встановлено, що внаслідок багаторічної експлуатації дорожнє покриття та основа дороги зазнали значних деформацій у вигляді глибоких колій, тріщин та просадки.

Мінімальний розрахунковий модуль пружності – головний показник, який визначає міцність дороги, що буде нести навантаження – має становити 468 МПа. Натомість на Харківському шосе цей показник зараз менше ніж 200 МПа. За такого рівня модуля пружності заміна лише верхніх шарів дорожнього покриття є неможливою. Без посилення основи проблеми з колійністю, просадками та тріщинами знову з'являться. У результаті дорога залишиться вразливою до навантажень і швидко втратить рівність. 

Тому єдиним ефективним рішенням є фактично нове будівництво дороги, яке гарантує довготривалий термін служби покриття. Передбачається повний капітальний ремонт дорожнього покриття: фрезерування старого асфальту, заміна основи, укладання нового вирівнювального шару ЩПС обробленої цементом та сучасного тришарового асфальтобетонного покриття.

Будівництво охоплює ділянку Харківського шосе довжиною 5,4 км, що з’єднує проспекти Соборності, Леоніда Каденюка та Миколи Бажана. Це один із головних автошляхів лівого берега, що проходить через густонаселені райони — Соцмісто, Стару й Нову Дарницю та Харківський масив.

Оновлення Харківського шосе — це про якісну, сучасну та безпечну інфраструктуру для киян, а не про поверхневий косметичний підхід. Вартість проєкту зумовлена тим, що йдеться фактично про нове будівництво інфраструктурного об’єкта із застосуванням сучасних технологій та матеріалів:

-Після завершення робіт Харківське шосе розшириться - матиме по три смуги в кожному напрямку (крайні праві смуги слугуватимуть для пропуску маршрутного транспорту), що значно покращить пропускну здатність та знизить рівень заторів, відповідаючи потребам столиці. Під час реконструкції буде створено безбар’єрне середовище з пониженням бортового каменю і облаштуванням тактильної навігації.

- Для покращення організації дорожнього руху замінимо світлофорні об’єкти і встановимо нові, де це необхідно. Для безпечного та комфортного проїзду перехресть з’являться додаткові смуги накопичення для поворотів ліворуч.

- У межах проєкту також буде проведено повноцінний ремонт тротуарів, примикань, місцевих проїздів, облаштовано сучасні комфортні зупинки громадського транспорту, парковки та велодоріжки.

- Модернізовано та покращено систему зовнішнього освітлення (передбачено використання енергоефективних LED-світильників, системи керування освітленням, що дозволяє частково вимикати або зменшувати яскравість у різний час доби). 

- Мостобудівельні бригади Autostrada працюють над реконструкцією підземних пішохідних переходів: посилюють конструкції перекриття, влаштовують сучасну гідроізоляцію, зводять нові сходові марші, монолітні пандуси та навіси з полікарбонату.

- На пішохідних переходах і велопереїздах бордюри будуть знижені до рівня проїжджої частини, влаштовано тактильну плитку. У переході біля Інституту хімії високомолекулярних сполук НАН України заплановано встановити ліфти, щоб забезпечити безбар’єрність та доступність для всіх груп населення.

Дорожні бригади Autostrada розпочали влаштування шарів дорожнього одягу. Наразі роботи зосереджені на ділянці від Харківської площі до вулиці Юрія Литвинського (непарна сторона). До виконання робіт залучено 100 одиниць спецтехніки та понад 200 працівників із дорожньої та мостобудівельної дільниць Autostrada. 

Працюємо комплексно. Перед укладанням нових конструктивних шарів дорожнього одягу прокладаємо нову каналізаційну мережу, ремонтуємо та замінюємо оглядові колодязі. 

Роботи виконуються власними силами компанії. Для забезпечення стабільної якості та безперервності процесу задіяно власну виробничу базу, зокрема сучасний асфальтний завод MARINI TOP TOWER 3000. На всіх етапах виробництва діє багаторівневий контроль якості матеріалів, який здійснюється у власній сертифікованій лабораторії.

За сприятливих погодних умов асфальтування плануємо завершити до кінця поточного року, а повний комплекс робіт — у першому кварталі наступного.

У результаті реалізації проєкту Харківське шосе перетвориться на новий, сучасний та безпечний інфраструктурний об’єкт, збудований за найвищими стандартами якості. Це буде зручна й інклюзивна транспортна артерія столиці, покликана слугувати киянам багато років, забезпечуючи комфорт та надійність.