Миколаївський водогін: Autostrada розпочала прокачку води між насосними станціями

image
Наші фахівці проводять технічну прокачку води під середнім робочим тиском, перевіряють герметичність системи, промивають трубопроводи та поступово стравлюють повітря. Це надзвичайно важливо для подальшого стабільного функціонування водогону.
Пропуск води здійснюється поетапно. На першому етапі вода з річки Південний Буг через самопливні труби надходить у приймальні камери насосної станції ВНС-1. Після заповнення камер насосне обладнання перекачує воду трубопроводами до другої станції — ВНС-2. Після досягнення необхідного тиску починається заповнення наступної ділянки — від ВНС-2 до ВНС-3. Це найскладніша ділянка, де трубопровід проходить через балки, низини, річки, автомобільні та залізничні магістралі, а також газопроводи. Через великі перепади висот у системі виникає надлишковий тиск, тому вкрай важливо поступово витісняти повітря, аби уникнути аварій.
На об’єкті збудовано три насосні станції. У машинному залі ВНС №1 змонтовано п’ять насосів з такими характеристиками:
-Продуктивність — 2370 м³/год;
-Напір — 103 м;
-Потужність електродвигуна — 800 кВт.
ВНС №2 та ВНС №3 оснащені чотирма насосами з такими показниками:
-Продуктивність — 2500 м³/год;
-Напір — 60 м;
-Потужність електродвигуна — 560 кВт.
Поки що прокачування води відбувається за допомогою дизельних генераторів. Для повноцінного функціонування необхідне підключення до постійного електроживлення. Наразі очікуємо на рішення щодо визначення балансоутримувача, передачі об’єкта на баланс та укладання договорів з енергопостачальною компанією.
Щоб забезпечити енергоживлення насосних станцій, на кожній з них змонтовано розподільчий пристрій 35 кВ та трансформаторну підстанцію 35/0,4 кВ (РП-ТП 35/0,4 кВ).
Загальна довжина прокладеного кабелю 35 кВ становить 39,8 км. Крім того, на кожній ВНС встановлено резервні джерела живлення — по два дизель-генератори: потужністю 1400 кВА на ВНС №2 і №3 та 1650 кВА на ВНС №1. Усі кабельні лінії прокладено під землею вздовж траси. Енергетичні об’єкти розміщені у монолітних залізобетонних спорудах із частковим обвалуванням — це дозволяє захистити їх від обстрілів.
На водогоні також збудовано:
-42 камери «Вантуз» — для видалення повітря з мережі,
-41 камеру «Випуск» — для зливу води із системи,
-19 камер перемикання — для перенаправлення потоку між трубами,
-25 камер відключення,
-6 камер скиду тиску,
-3 камери з лічильниками,
-31 контрольний колодязь.
Після завершення робіт система подаватиме 120 000 м³ води на добу для Миколаєва, а також ще 50 000 м³ — для зрошення полів у Новій Одесі та Миколаївському районі.
Прокачування води та всі випробування триватимуть кілька тижнів.
Замість 2,5 років ми збудували водогін за 5 місяців — без зупинок, 24/7, щоб якнайшвидше повернути якісну питну воду жителям Миколаєва.