Метро на Виноградар: новини з будмайданчиків

image
Завершено буріння січних паль оправи 42-метрової демонтажної шахти над тунелем глибокого закладення між діючою станцією “Сирець” та майбутньою “Мостицькою”. Наразі наші фахівці почали спорудження устя шахти - обв’язувального залізобетонного поясу. Також розпочинаємо буріння у внутрішньому контурі шахти водознижувальних свердловин - для відкачки води з водонасичених грунтів та спостереження. Після чого приступимо до розробки грунту. Демонтажна шахта потрібна для того, аби вилучити на поверхню тунелепрохідний щит після проходки.
Запущено в роботу ще одну дільницю - котлован станції “Мостицька”. Тут триває перенесення комунікацій, влаштування обв’язувального залізобетонного пояса на стіні в грунті - це залізобетонні балки, забетоновані зверху стін котловану. Обв’язувальна балка розподіляє навантаження від грунту на всю стіну. Це необхідно, щоб котлован був міцним і безпечним для проведення робіт. Невдовзі продовжимо влаштування стіни в грунті, яка була частково зведена попереднім підрядником.
Двоярусні монолітні тунелі між станціями “Мостицька” та “Проспект Правди”: їх будують відкритим способом - у котловані, без застосування тунелепрохідного щита. У цих тунелях поїзди метро рухатимуться один над одним, але на станції прибуватимуть традиційно - в одній площині. Нині тут продовжується бетонування стін та перекриття тунелів. Працюємо захватками - бетонуємо не увесь тунель одразу, а ділянками до 20 метрів, що дозволяє виконувати роботи швидше та ефективніше. Паралельно продовжуємо розробляти котлован для подальшого будівництва тунелів.
Станція “Проспект Правди” буде кінцевою “зеленої” гілки. Тут також передбачено оборотні тупики з оглядовою канавою, службовими приміщеннями та службовою платформою. У оборотних тупиках поїзди метро змінюватимуть напрям руху та відстоюватимуться вночі. На цій ділянці триває стабілізація грунтів у котловані за технологією Jet grouting. Цей спосіб зміцнення фундаменту активно використовується для створення підземних тунелів, зокрема, метро. Завдяки джетуванню можна будувати надійні споруди в обводнених грунтах. Паралельно влаштовуємо систему кріплення котловану, переносимо інженерні мережі.