Autostrada відбудувала легендарний міст через р. Десна біля Чернігова
Цей міст візьме на себе основний потік транспорту між Черніговом та Києвом, розвантажить міст у Шестовиці та дорогу Р-69 Київ-Вишгород-Десна-Чернігів. А також нарешті поверне можливість чернігівцям та гостям міста виїжджати з київської траси прямо в центр міста, а не кружляти околицями.
Відновлення споруди, яка була практично знищена у березні 2022 року, тривало майже рік. Для нашої команди це був рік надскладних задач, унікальних інженерних рішень, боротьби зі стихією і грандіозної роботи.
Як це було:
Літо 2022.
Проектний інститут «Автострада» за рекордно короткий термін розробив проект реконструкції Чернігівського моста. Паралельно наші мостобудівельники почали здійснювати демонтаж зруйнованої конструкції.
Осінь 2022.
Перш ніж розпочати відбудову, нам потрібно було підняти з води 400-тонні уламки металевих прольотів старого моста, які опинилася на дні через вибухи. Це було дуже непросте завдання, але інженери Autostrada його вирішили. Ми залучили піротехніків, які підривали затоплені балки. Залучили групу водолазів, які на 11-метровій глибині розрізали конструкцію на шматки. Винайшли спеціальний тяговий пристрій, що стягував до берега ті уламки, які не могли подужати крани та інша техніка.
Зима 2022-2023.
Найбільший паводок на Десні за останні 129 років. Вода затопила всю територію будівництва, підходи до мосту. Працювали лише з плавзасобів. Але й цього примхливій Десні було мало. Ріка продовжувала показувати нам свій характер. Тричі з півночі йшли уламки криги. Шалена течія несла все, що тільки можна, – пісок, мул, коріння дерев. Усе це осідало на затопленому мосту. Місцями рівень замуленості сягав 7 метрів. Але і цю проблему ми вирішили – розмили земснарядом.
Весна 2023.
Повінь з новою силою. Здавалося б, усі ці фактори мали би паралізувати будівництво. Але наша команда продовжувала працювати - і вдень, і вночі. 24/7.
Водолази різали балки на дні вручну, незважаючи на холод, течію та практично нульову видимість під водою (не більше 30 см). Ми розчистили дно та приступили до влаштування останніх опор.
Літо 2023.
Закінчено влаштування всіх опор, балок та плит. Змонтовано бар’єрне та перильне огородження. Нанесена розмітка. Запущено рух.
Випробування.
Важливо, що всі випробування, передбачені чинними нормативними документами, відбудований міст вже пройшов. Ми його фактично випробували під час будівництва своєю технікою, зокрема кранами, вага яких набагато більша за випробувальні навантаження.
Скільки слугуватиме цей міст?
Працюватиме міст біля Чернігова тимчасово. Адже Autostrada паралельно зводить тут новий 628-метровий, який вже наступного року стане новою візитівкою міста. Таких мостів в Україні ще ніхто не будував. Це цілий комплекс із залізобетонної монолітної та металевої конструкцій на 4 смуги руху, який включатиме і транспортні розв’язки, і підземні переходи, і велодоріжки, і проїзди для маломобільних груп населення тощо.
Після завершення нового мосту тимчасовий демонтуємо.
Цілодобово на будівництві мосту на Десні працює понад 800 людей та більше 200 одиниць техніки.