Будівництво нових очисних споруд у Миколаєві - першої в Україні водоочисної станції європейського зразка

image
Команда Autostrada реалізовує важливий проєкт — створення сучасної системи очищення води, яка забезпечить миколаївців якісною питною водою відповідно до санітарних норм. Новий блок очистки включає багатоетапний процес очищення, який дозволяє ефективно боротися з сезонними та хімічними забрудненнями води з Південного Бугу.
Як працюватиме система очищення?
1 етап — Вирівнювання рівня pH.
На цьому етапі додаватиметься сірчана кислота для врегулювання кислотно-лужного балансу води. Це базовий, але критично важливий крок для подальшої якісної очистки.
2 етап — Видалення марганцю та попередня дезінфекція води.
У періоди цвітіння водоростей у воді підвищується вміст марганцю. Для його усунення використовуватиметься перманганат натрію, який окислює і осаджує марганець. Коли марганець відсутній — застосовуватиметься гіпохлорит натрію для попередньої дезінфекції води.
3 етап — Коагуляція.
На цьому етапі до води додається коагулянт — спеціальний реагент, що сприяє злипленню дрібнодисперсних частинок (глини, мулу, органічних домішок, мікроскопічних водоростей) у більші утворення — флокули.
4 етап — Флоакуляція.
Формування флокул у більший розмір і збільшення ваги для затримки їх на наступних етапах очищення — під час мікрофільтрації.
5 етап — Мікрофільтрація.
Використовуються дискові фільтри, що затримують навіть найменші домішки. Результат — майже повністю очищена вода.
6 етап— хлорування, яке гарантує безпечність води перед її подачею в мережу.
У теплий період року, коли відбувається цвітіння водоростей або у воді з’являються неприємний запах чи сторонні присмаки, застосовується додатковий етап очищення – дозування порошкоподібного активованого вугілля. Активоване вугілля має унікальну властивість: завдяки своїй пористій структурі здатне ефективно адсорбувати органічні сполуки, токсини та продукти життєдіяльності мікроорганізмів, які можуть залишатися у воді навіть після попередніх циклів очищення. У поєднанні з піщаними фільтрами, що здійснюють додаткове механічне доочищення, цей процес дозволяє усунути залишкову органіку, прибрати запахи, покращити смак та довести якість води до оптимального рівня, який відповідає стандартам питної води.
Щоби всі етапи працювали точно й ефективно, ми також впроваджуємо сучасну автоматизовану систему управління:
-Завдяки встановленим датчикам на водонасосній станції першого підйому та на виході з очисних споруд система в режимі реального часу аналізуватиме 18 ключових параметрів якості води — як на етапі її забору з річки, так і після повного циклу очищення;
-Дозволяє автоматично регулювати подачу реагентів на кожному етапі;
-Керує насосами: залежно від споживання води в місті система регулює тиск і подачу в автоматичному режимі;
-Оптимізує витрати реагентів — якщо вода чиста, система знижує їхню концентрацію.
Завдяки впровадженню сучасних технологій, автоматизації процесів і адаптації до сезонних змін, миколаївці отримають стабільно чисту воду в будь-який період року.
Наразі на фільтрувальній станції тривають активні монолітні роботи — виконується бетонування стін та формування основних конструктивних елементів. Завершення будівництва та введення станції в експлуатацію заплановано до кінця 2025 року.
Паралельно з будівництвом фільтрувальної станції у Миколаєві фахівці Autostrada розпочали зведення нової каналізаційної очисної споруди у місті Нова Одеса.
Нині каналізаційні очисні споруди м. Нова Одеса перебувають у незадовільному технічному стані. Більшість мереж, збудованих 30–40 років тому, є застарілими, частина — аварійними. Проєкт нових каналізаційних очисних споруд у Новій Одесі передбачає:
-Пропускна здатність — 200 м³ стічних вод на добу;
-Стічні води спочатку потраплятимуть у насосну станцію з решіткою, де видаляються великі домішки та сміття;
-Далі йде усереднювач із пісковловлювачем — вирівнюватиме склад і кількість стоків;
-Основне очищення проходитиме у аеротенках (резервуарах з подачею повітря) та біофільтрах. Там завдяки мікроорганізмам відбуватиметься розкладання органіки та сполук азоту, після цього вода надходитиме у вторинні відстійники, де мул відділятиметься від води. Передбачається також етап доочистки в біофільтрі та знезараження гіпохлоритом натрію.
Завдяки новим каналізаційним очисним спорудам стоки відповідатимуть санітарним нормам, а надлишковий мул буде зневоднюватися й утилізуватися. Це дозволить суттєво покращити екологічний стан регіону. Будівництво цього об’єкта також плануємо фіналізувати наприкінці цього року.